Hirdetés

Négyessel kezdődik a jövő! - 40 fölött is boldogan

A halálon túl is van élet!" - súgta a fülembe egy barátom a negyvenedik születésnapomon. Csipkelődését hallva arra gondoltam, milyen jó, hogy olyan elfoglalt vagyok, így nincs időm arra, hogy depresszióba essem a korom miatt... Amúgy meg olyan jól érzem magam a bőrömben, mint korábban soha!

|

Ideál - Reforméletmód magazin 2005 ;17(9):6-7   Celsus Kft. | Czellér T., E.

A sötét középkorban, amikor a boszorkányokat kínzóeszközökkel akarták vallomástételre bírni, feszítőlétrával nyújtották őket. Ma a számítógépek segítségével nyújtják a nőket és „gyártanak" magas, nádszál karcsú, hosszúlábú manökeneket. Anatómiai lehetetlenség az, hogy valakinek valóban olyan teste legyen, mint amilyen ezeken a képeken látható... De nem csak a retusőrök serénykednek. Plasztikai sebészek, műhaj-specialisták, kozmetikai tanácsadók és testfestők működnek közre a lény megteremtésében, amit „A NŐ"-nek hívnak. Ő az etalon. Neki nincsenek ráncai, apró bőrhibái, még csak véletlenül sem terem rajta felesleges szőrszál. Mindene - arca, bőre, dekoltázsa, keblei, dereka, csípője, popsija, combjai, vádlija, bokája - olyan amilyennek „lennie kell", tehát hibátlan. Így azután ő hozzá hasonlíthatják magukat lányok, asszonyok milliói. S valószínű, hogy ebben a megmérettetésben lévén hús-vér emberek, a többség marad alul...

ÁRRAL SZEMBEN

A média számára mindenekelőtt azok az emberek léteznek, akik úgy hallgatják csábító dallamait, mintha a hammelni patkányfogót követnék. Tehát azok a nők és férfiak jelentik a célcsoportot, akiket - kisebb nagyobb erőfeszítéssel ugyan -, de lehet manipulálni. A negyven fölöttiek alkotják - legalábbis a reklámszakemberek szerint - azt a maradi, régimódi korosztályt, amely már kialakult, megcsontosodott fogyasztási szokásokkal rendelkezik, tehát aligha téríthető el értékrendjétől múlandó reklámszlogenekkel.

ÉRDEKES! A marketing szakemberek szerint az emberek, akiket a reklámok meg akarnak szólítani, csakis olyan személyekkel azonosulnak, akik sokkal fiatalabbak, mint ők maguk. A reklámok szereplőinek ezért legalább tíz-tizenöt évvel fiatalabbaknak kell lenniük, mint amilyen korúak a nézők.

S még valami, csak a külső számít! Folyamatosan ezt sulykolják a nézőknek. Ha pedig az adott reklámfogyasztónak némi „problémája" akad e tekintetben magával, megnyugtatják: ne félj, a szép külsőhöz vásárlás útján is hozzá lehet jutni!

Az öntudatos nő maga van, védőpajzsot kell hát készítenie a média negatív hatásaival szemben. Ezt úgy teheti a legkönnyebben, ha „betekint" a színfalak mögé. Nagyító alá teszi a látszat szép világát, és felismeri micsoda trükköket alkalmaznak ott: speciális sminkelést, személyre szabott világítást, hogy egy középszerű, avagy gyűrött arcból meseszépet varázsoljanak...

Aki mindezzel tisztában van, immunissá válik a kisebbrendűségi komplexus vírusával szemben. Tudja, hogy A NŐ, csak mű nő.

ÖNSANYARGATÁS NÉLKÜL

Az öntudatos nő mottója: élni az élvezetekért, nem pedig meghalni a szépségért! Ez azt jelenti, hogy mivel meg szeretnék őrizni az arcukat - konkrét és átvitt értelemben is

  • nem vetik alá magukat plasztikai műtéteknek, hogy azután konfekciónált orcával
  • pisze orral, duzzadt ajkakkal, sima pofival - járkáljanak. Nem engedik, hogy mesterséges anyagokkal - szilikonnal - rosszabb esetben méreggel -, botoxal - injekciózzák korrigálják őket.

JEGYEZZÜK MEG! Az öntudatos nő független, szabadságszerető, önálló véleménnyel rendelkezik, vállalja magát úgy, ahogy van, mert tudja, hogy belőle csak egyetlen létezik ezen a világon! Tehát mindenestül igazi egyéniség.

BŐRÜNK NEM HAZUDIK

Testünk folyamatosan alakul, fejlődik. Kinél így, kinél úgy, hiszen nem vagyunk egyformák, az életkorunkhoz kötött változások génjeinkbe vannak kódolva. Tehát javarészt öröklött tulajdonságaikon múlik, hogy milyen a bőrünk. Így van, akinek negyven felett is sima, selymes a bőre, míg kortársainak már komoly bőrproblémákkal kell szembenézniük.

FONTOS! Javarészt adottság kérdése, hogy valakinek száraz-e a bőre, s mikor jelennek meg rajta az első ráncok. Tehát senki se higgye el, hogy negyvenedik születésnapját követően vészhelyzet alakul ki és sürgősségi ellátásra van szüksége!

Az okos asszonyok tisztában vannak ezzel, s fittyet hánynak a ráncaikat célba vevő reklámokra. Ehelyett inkább kísérleteznek, kipróbálják a különböző gyógynövények jótékony hatásait, s az öko-boltokban beszerezhető krémreceptek alapján maguk kotyvasztják arc- és szemránc krémeiket, testápolóikat.

HAJ, DE NEHÉZ IDŐK...

Sok negyvenes nő, asszony jó néven venné, ha a „szépségszakértők" határozottabban cáfolnák a regulát, miszerint: „Negyven fölött a nő rövid hajat viseljen!"

NE FELEDJÜK! A lényeg független a frizurától és a kórtól. Akinek vállig érő a haja, prímán variálhatja. Feltűzheti, lófarkat, copfot köthet, nem kell hozzá ördöngös ügyesség. A lényeg, hogy a frizura jól álljon az arcformához, színe az arcbőr színéhez és természetesen alkalomhoz illő legyen.

JÓ TANÁCS: ne bízzunk meg olyan fodrászban, aki duci, telt arcú, széles vállú vendégének egy centis hajat javasol. A nagyon rövid haj többnyire a karcsú, filigrán, szabályos vonásokkal rendelkező, kifejező arcú nőket képes megfiatalítani.

SZERELEM, SZERELEM...

A fiatalság kultuszának korában a testi szerelem a szép, karcsú, napbarnított és sporttól megedződött testek számára van fenntartva. Emellett még él az a tévhit is, miszerint a nők bizonyos kor felett nem csinálják, és egyáltalán nem is akarják csinálni...

Ezért azok az asszonyok, akik éppenséggel élvezik a szexet, jól nevelten hallgatnak, s tapasztalataikat nem osztják meg másokkal. Az igazság az, hogy míg a férfiak potenciája ebben az életkorban inkább lefelé-menetben van, a nők orgazmus készsége viszont ekkor teljesedik ki. Éppen ezért nagyon sok nő még jóval az ötvenen túl is igényli a testi szerelmet.

JÓ TUDNI! Ha a nők a változás éveiben nem éreznek kedvet a testi szerelemhez, akkor az nem feltétlenül a szervezetükben lezajló hormonális változásokon múlik, sokkal inkább a pszichés hatások okolhatók a kihűlt ágyért.

Azoknak a nőknek, akik elfogadják magukat olyannak, amilyenek, pozitív és értéktudatos beállítottságúak sokkal kielégítőbb a szexuális életük, mint a másként gondolkodóknak.

S még valami! Sokkal gyakrabban fordul elő, mint gondolnánk, hogy a harminchoz közeledő férfiak a negyvenes nők iránt mutatnak élénk érdeklődést! Kell-e több bizonyíték arra, hogy a jövő négyessel kezdődik?!

KERÍTŐ SZAGMINTA

A nők szexuális vonzereje nem abból fakad, hogy miként viszonyul derékméretük a csípőjük méretéhez! A férfiak nem a szemüknek, hanem az orruknak hisznek, „kiszagolják" - a feromonok - segítségével, hogy ki számukra a vonzó partner.

KRÍZISMENEDZSEREK...

A média folyamatosan azt sugallja, hogy a negyven feletti nőknek profik segítségére van szükségük, ha a bőrről, a hajról-frizuráról vagy az alakról van szó. Tehát az érintetteknek - itt a „halálon túl" - valóságos krízis-menedzsmentre van szükségük a „túléléshez", a katasztrófa elkerüléséhez, a múló évek nyomainak kivédéséhezeltüntetéséhez...

AMIT MI IS MEGTEHETÜNK

Elixír bőrünknek:

  • az egészséges táplálkozás
  • a napi 2-2,5 l folyadék elfogyasztása
  • a sok mozgás a friss levegőn
  • a stresszoldás
  • UV-védelem

RUHA TESZI...

Bátran kijelenthetjük, ahogy öltözködünk, úgy érezzük magunkat! Aki a negyvenedik születésnapján úgy dönt, hogy ő most már öreg, s csakis konzervatívan öltözködhet, térd alá érő szoknyát és kényelmes lapos sarkú cipőt viselhet, ráadásul sötét tónusú színekben, valóban megöregszik!

C. T. E.

2005-09-05 08:58:38

Hirdetés
Hirdetés

Web Design & Development Prowebshop