Az agyat tápláló ételek – okos gyerekeknek

Ha azt akarja, hogy gyermeke jobban teljesítsen az iskolában, kezdje az étrendnél! Bizonyos ételek serkentik az agy fejlődését, javítják az agyműködést és a memóriát, valamint elősegítik az összpontosítást.

agyműködés, táplálkozás | InforMed Hírek8   InforMed | Sándor, K.
Az agy igen éhes szervünk, ha nem megfelelően táplálkozunk, az agy látja kárát. A növésben levő szervezetnek sokféle tápanyagra van szüksége, az alábbiak pedig nagymértékben hozzájárulnak az agy fejlődéséhez.

1. Színes zöldségek

A paradicsom, édesburgonya, brokkoli, sütőtök, répa, cékla, spenót kiváló vitaminforrás, segítik az agysejtek működését.

Nem csak főzeléket készíthetünk, hanem például céklából, brokkoliból vagy sütőtökből ízletes krémlevest is, a spenóttal rakott palacsinta pedig különleges fogás.

2. Bab

A bab különleges étel, mert fehérjét, összetett szénhidrátokat és rostokat, vitaminokat és ásványi anyagokat is tartalmaz.

Ha ebédre kap a gyerek babot, lesz elég energiája délutánra is. Adhatjuk a babot salátákhoz is, püréként pedig tortillára, szendvicsre. Tésztaszószokba is kiváló.

3. Bogyós gyümölcsök

Az eper, málna, áfonya, szeder egyes vizsgálatok szerint javítja az emlékezőképességet. Minél színesebb a gyümölcs, annál több antioxidánst tartalmaz, különösen C-vitamint.

A bogyókat nemcsak édességekhez, de zöldségfélékhez, salátákhoz is adhatjuk, keverhetjük joghurtba vagy zabpehelybe is.

4. Tojás

A tojás ismert fehérjeforrás, a sárgája ezen kívül kolint is tartalmaz, ami az emlékezőképességet fejleszti.

Uzsonnára adhatunk rántottás szendvicset, és hetente egyszer készítsünk ebédre is tojásételt, pörköltet, buggyantott tojást.

5. Tej és joghurt

A tejtermékek többek között fehérjét és B- és D-vitamint tartalmaznak, melyek az idegrendszer fejlődéséhez elengedhetetlen tápanyagok. A gyerekeknek és a serdülőknek D-vitaminból egyes kutatások szerint az ajánlott napi mennyiség tízszerese szükséges.

Adjunk minél több és változatosabb tejterméket a gyermeknek, zsírszegény tejjel, valamint kalciummal és D-vitaminnal dúsított, gyümölcslével ízesített zabpelyhet. A joghurtba aprítsunk bogyós gyümölcsöket.

6. Teljes kiőrlésű gabona

Az agynak folyamatosan glükózra van szüksége, ami a teljes kiőrlésű gabonában bőven megtalálható.

A müzli és kása mellett az ebédre feltálalt tészta és a kenyér is készüljön teljes kiőrlésű lisztből.

7. Zabpehely

Jó E- és B-vitamin forrás, káliumot és cinket is tartalmaz.

Reggelire adjunk zabpelyhet, mert egész délelőttre ellátja az agyat energiával.

8. Mogyoróvaj

Kiváló E-vitaminforrás, védi az idegsejtek membránját, ezen kívül B6 vitamint is tartalmaz, ami elősegíti, hogy az idegrendszer el tudja égetni a glükózt.

Adjunk fel mogyoróvajas szendvicset banánnal, vagy a gyerek kedvenc salátájára szórjunk néhány szem földimogyorót.

9. Lazac

A zsíros halak, például a lazac az omega-3 zsírsavak kiváló forrásai. A tonhal is tartalmaz omega-3-at, de kevesebbet.

Készítsünk a gyereknek tízóraira lazacos szendvicset teljes kiőrlésű kenyérből. A krémlevesekhez is adhatunk egy kis lazackonzervet, és a fasírtot is gazdagíthatjuk vele.

10. Sovány borjúhús

A vas hozzájárul ahhoz, hogy a gyerek jól tudjon összpontosítani és tele legyen energiával. A sovány borjúhús az egyik legjobb vasforrása, ezen kívül tartalmaz még cinket is, mely a memóriát élénkíti.

WebMD, kép: sxc.hu
| agyműködés, táplálkozás
2010-05-20 12:25:31


Honnan tudjuk, hogy tényleg bio a bio?

Divatos a bio termékek fogyasztása, és jogosan, mert sokan próbálnak minél kevesebb mesterséges adalékot, illetve vegyszert bejuttatni a szervezetükbe.


Tápláló, de nem hizlaló falatok

Éhség ellen sokan elrágcsálnak egy zellerszárat, de ez az egyébként egészséges megoldás gyakran a visszájára fordul, mert nem elegendő ahhoz, hogy valamivel később n...


Miért ajánlatos sok rostot fogyasztani?

A legtöbb embernek fogalmuk sincs, hogy mennyi rostot tartalmaznak azok az ételek, amiket elfogyaszt. Mégis sokaknál az adag duplájára lenne szükség.


Egészséges zöldségek télen is

Télen sem kell lemondanunk az egészséges zöldségekről és gyümölcsökről. Néhány ötlet az étrend színesítésére, változatossá tételére:


Már tudjuk, miért jó a fokhagyma

Kutatók között széles körben elterjedt nézet, hogy a fokhagyma ízét és illatát adó szerves összetevője, az allicin a világ egyik legelterjedtebb antioxidánsa.


+ További hírek
+ További egészségpolitika
hirdetés
^