Hirdetés

Gyógyszergyártók: tovább szigorodnak az etikai szabályok a gyógyszeriparban

Hatályba lépett a négy gyógyszergyártói szövetség módosított Gyógyszer-kommunikációs Etikai Kódexe, amelynek célja a betegek érdekeinek legmagasabb szintű védelme, valamint a gyógyszeripari szereplők önmagukkal szemben felállított, legszigorúbb szabályok megalkotása - közölték a szövetségek szerdán az MTI-vel.

egészségügy, gyógyszergyártás |

MTI Hírek11

A Magyarországi Gyógyszergyártók Országos Szövegsége, az Innovatív Gyógyszergyártók Egyesülete, a Generikus Gyógyszergyártók és Forgalmazók Magyarországi Érdekvédelmi Egyesülete, valamint "Védettség" Oltóanyag és Immunbiológiai Termék Gyártók és Forgalmazók Egyesülete közös közleményükben kiemelték: a magyar gyógyszeripar történetében 1990 óta az egyik legszélesebb összefogás példája, hogy 2012 februrájában a gyógyszeripari vállalatokat tömörítő legjelentősebb érdekképviseletek vezető tisztségviselői együttesen demonstrálták elkötelezettségüket az átlátható és etikus kereskedelemért, továbbá a minden eddiginél hatékonyabb, hazai és nemzetközi viszonylatban is példa értékű önszabályozásért.

Az akkor aláírt etikai kódex minden tekintetben megfelel az európai etikai elvárásoknak, és az egyik legátfogóbb szabálygyűjtemény, amely kiegészíti a piaci gyakorlatot meghatározó jogszabályokat, így azokkal együttesen ad útmutatást a gyógyszeriparban tevékenykedőknek és az egészségügyi szakembereknek a jogszerű és etikus tevékenységekhez - magyarázták.

Közölték: a kódex július 1-jétől érvényes módosítása egyrészt az ajándékozással összefüggő szabályokról szól. Például bekerült az ajándék és ösztönzés korlátozását taglaló fejezetbe, hogy a vényköteles gyógyszerrel kapcsolatos ismertetéskor egészségügyi szakembernek sem közvetlenül, sem közvetve ajándék, pénzbeli vagy természetbeni előny nem adható, nem ajánlható fel és nem ígérhető.

Másfelől olyan rendelkezéseket is beiktattak, amelyek a kódex felett őrködő, a szövetségek választott, e tisztségükben a tagvállalatoktól független képviselőiből álló 16 tagú kommunikációs etikai bizottság és a testületet irányító független elnök munkáját segítik.

Hangsúlyozták: a négy gyártói szövetség célja olyan közös etikai szabályok elfogadása és elfogadtatása, amelyek segítségével nemcsak az etikus gyógyszeripari promóciót támogathatják, de javítják az iparág megítélését is.

egészségügy, gyógyszergyártás

2014-07-02 21:44:40

Hirdetés

Legfrissebb

AZ ORVOS VÁLASZOL

Szakorvosaink válaszai olvasói kérdésekre

Mielőtt kérdez, keressen orvosaink korábbi válaszai között!

Hirdetés
Hirdetés

Web Design & Development Prowebshop