UNICEF- oltási kampány
Két világszervezet, az UNICEF és a WHO kiterjedt oltási kampányával elérte, hogy míg 30 évvel ezelőtt a világ gyermekeinek csupán 20 %-a kaphatott védőoltást, addig mára 80 %-uk jut hozzá a szükséges vakcinákhoz. Az oltási kampányokhoz nem csak elegendő mennyiségű és megfizethető árú oltóanyagra van szükség, hanem a melegre érzékeny anyag megfelelő hűtésének biztosítására is.
Ebben segít az emberi találékonyság: Afrikában tevék hátán, napelemmel működő hűtőládákban, Kínában kivájt és jéggel megtöltött tökben, több ezer kilométert is megtehet az oltóanyag.
Mindezek eredményeként évente 3 millió gyermek élete menthető meg!
Az UNICEF 1996-ban 84 millió dollár értékű oltóanyagot szerzett be a védőoltás programjaihoz amelyeket kizárólag a kormányok önké
Magyarországon 1973-ban alakult meg a Bizottság, igazgatója dr. Kecskeméti Edit.
- A Magyar Nemzeti Bizottság az elmúlt években több hazai gyermekprogramot is támogatott, többek között 4 millió forinttal járult hozzá a munkanélküli szülők gyermekeinek iskoláztatásához. A "Bababarát kórház" mozgalom keretében kórházakkal és egészségügyi szakemberekkel együttműködve népszerűsíti a szoptatást.
A program indulása óta mintegy 10 %-kal nőtt a szoptató anyák száma! Fontos feladatunk a gyermekek jogainak megismertetése, azok népszerűsítése.
A gyermekek érdekeinek védelmében sokáig nem lehetett fellépni nemzetközi szinten a jog eszközeivel, amíg 1989-ben meg nem született a Gyermekjogi Egyezmény, amelyet a világ csaknem minden állama elfogadott.
- Fontos, hogy a diákjogok területén is előrelépés történt az elmúlt egy-két évben. A gyermekek azonban csak akkor számíthatnak jobb és szebb jövőre, ha minden felnőtt szívügyének tekinti e jogok érvényre juttatását! Nos, Magyarországon a bevételeink egyharmad része nem állami forrásokból, hanem a privát szektorból származik.
Az UNICEF betűszó hallatán a képeslapok, óriásplakátok mosolygós, vagy éppen sírós, segítségre áhítozó csöppségek és csokoládébarna színű édesanyák jutnak eszünkbe.
- Nem véletlen, hogy a képeslap jut először eszünkbe. Ennek kedves története van. A háború után egy cseh kislány hálából küldött egy rajzot New Yorkba az UNICEF székhelyére és ott valakinek az a zseniális ötlete támadt, hogy ezt nyomják plakátokra majd képeslapokra is. Ma már évente 160 milliót adnak el belőlük a világon!
- Ezeken a rajzokon, fotókon boldog, mosolygós gyerekeket látunk, olyanokat, amilyeneknek mindig is szeretjük, szeretnénk látni őket!
- Az UNICEF hosszú évek óta azt hangsúlyozza, hogy a gyerekek, függetlenül attól, hogy milyen körülmények között élnek, mindenütt ugyanolyanok: tudnak örülni, boldogok lenni, még akkor is ha elképzelhetetlenül rossz körülmények között élnek.
Ezt az életörömöt kell sugallni azoknak is, akik segíteni szeretnének.
2002-08-02 16:22:25