Hirdetés

UNICEF- oltási kampány

Két világszervezet, az UNICEF és a WHO kiterjedt oltási kampányával elérte, hogy míg 30 évvel ezelőtt a világ gyermekeinek csupán 20 %-a kaphatott védőoltást, addig mára 80 %-uk jut hozzá a szükséges vakcinákhoz. Az oltási kampányokhoz nem csak elegendő mennyiségű és megfizethető árú oltóanyagra van szükség, hanem a melegre érzékeny anyag megfelelő hűtésének biztosítására is.

UNICEF |

Pulzus 2000 ;   Más-Kép Kft. | Nagy, E.

"A gyermekek mindenekelőtt!" Az ENSZ Gyermekalapja, az UNICEF a világon a legnagyobb gyermekek érdekében tevékenykedő szervezet. 50 éves fennállása alatt céljai nem változtak. Segítséget nyújt a rászoruló gyerekeknek, védi jogaikat, közreműködik alapvető szükségleteik kielégítésében, ösztönzi képességeik kiteljesedését.

Ebben segít az emberi találékonyság: Afrikában tevék hátán, napelemmel működő hűtőládákban, Kínában kivájt és jéggel megtöltött tökben, több ezer kilométert is megtehet az oltóanyag.

Mindezek eredményeként évente 3 millió gyermek élete menthető meg!

Az UNICEF 1996-ban 84 millió dollár értékű oltóanyagot szerzett be a védőoltás programjaihoz amelyeket kizárólag a kormányok önké

ntes hozzájárulásaiból és magánadományokból finanszíroznak. Az UNICEF Nemzeti Bizottságai, amelyek civil szervezetként működnek a világ iparilag fejlett országaiban, köztük Magyarországon is, adománygyűjtéssel és képeslapok árusításával támogatják a Gyermekalapot.

Magyarországon 1973-ban alakult meg a Bizottság, igazgatója dr. Kecskeméti Edit.

- A Magyar Nemzeti Bizottság az elmúlt években több hazai gyermekprogramot is támogatott, többek között 4 millió forinttal járult hozzá a munkanélküli szülők gyermekeinek iskoláztatásához. A "Bababarát kórház" mozgalom keretében kórházakkal és egészségügyi szakemberekkel együttműködve népszerűsíti a szoptatást.

A program indulása óta mintegy 10 %-kal nőtt a szoptató anyák száma! Fontos feladatunk a gyermekek jogainak megismertetése, azok népszerűsítése.

A gyermekek érdekeinek védelmében sokáig nem lehetett fellépni nemzetközi szinten a jog eszközeivel, amíg 1989-ben meg nem született a Gyermekjogi Egyezmény, amelyet a világ csaknem minden állama elfogadott.

- Fontos, hogy a diákjogok területén is előrelépés történt az elmúlt egy-két évben. A gyermekek azonban csak akkor számíthatnak jobb és szebb jövőre, ha minden felnőtt szívügyének tekinti e jogok érvényre juttatását! Nos, Magyarországon a bevételeink egyharmad része nem állami forrásokból, hanem a privát szektorból származik.

Az UNICEF betűszó hallatán a képeslapok, óriásplakátok ­mosolygós, vagy éppen sírós, segítségre áhítozó csöppségek és csokoládébarna színű édesanyák­ jutnak eszünkbe.

- Nem véletlen, hogy a képeslap jut először eszünkbe. Ennek kedves története van. A háború után egy cseh kislány hálából küldött egy rajzot New Yorkba az UNICEF székhelyére és ott valakinek az a zseniális ötlete támadt, hogy ezt nyomják plakátokra majd képeslapokra is. Ma már évente 160 milliót adnak el belőlük a világon!

- Ezeken a rajzokon, fotókon boldog, mosolygós gyerekeket látunk, olyanokat, amilyeneknek mindig is szeretjük, szeretnénk látni őket!

- Az UNICEF hosszú évek óta azt hangsúlyozza, hogy a gyerekek, függetlenül attól, hogy milyen körülmények között élnek, mindenütt ugyanolyanok: tudnak örülni, boldogok lenni, még akkor is ha elképzelhetetlenül rossz körülmények között élnek.

Ezt az életörömöt kell sugallni azoknak is, akik segíteni szeretnének.

UNICEF

2002-08-02 16:22:25

Hirdetés
Hirdetés

Web Design & Development Prowebshop